CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 24, 2009

MANUSIA DAN KEZALIMAN


1 dunia dah ditunjukkan dengan kekejaman, kejahatan & kezaliman Zionis di muka bumi Gaza, Palestine. tak perlu tanya kenapa atau apa punca sebab azalinya memang Yahudi dilabel kejam & zalim, penindas umat Islam Palestin. aku bencikan perang dan majoriti dunia setuju dengan kebencian terhadap perang. unfortunately, i’m just helpless n can only observe the situation, and again, most of feel the same as well. apa yang paling termampu untuk aku buat hanyalah menyampaikan secebis simpati, mengeluh & tumpang bersedih dengan apa yang berlaku. jauh di sudut hati yang tak sebersih & sesuci mana, aku berdoa agar semuanya berakhir dengan segera, Amin….apa yang selalu aku buat bila ada masalah adalah tutup mata & tidur! bagi aku, itu cara untuk aku lupakan sekejap masalah & benda2 lain yang aku nak kena pikir! memang aku tau yang masalah tak settle bila aku tido (konfem!), at least aku rasa tenang bila aku tidur. when I woke up, I may have solutions for my problems….., I guess…. (tak selalunya berkesan, so jgn ikut!). satu lagi, aku diam untuk ya / tidak, suka / benci, marah / suka. perangai aku yang satu i abah tau. aku rasa cara & hidup aku ni banyak di observe oleh abah, walaupun aku sebenarnya lebih rapat dengan mak (tipikalnya seorang anak bongsu). tapi, abah lebih tepat dalam menilai aku. dia tau emosi, bahasa tubuh & gaya aku. naluri lelaki…. mungkin…..(konsistensi). perkataan yang tak melengkapi diri aku. jarang sekali aku buat benda dengan konsisten, contoh terdekat, blog aku ni la…. jarang sangat ‘berisi’. ruang2 kosong selalu ada. tapi, aku rasa OK kot sebab nak menulis kena ada mood. takut apa yang nak aku tulis nanti tak sama dengan apa yang aku fikir. (mungkin sebab tu gak kot aku tak dapat nak terus menulis, mood….). camne nak selalu ada mood ek? muzik? movie? PS2? belum tentu ada mood dengan semua tu, kan? anyway, macam orang tua2 selalu cakap, pokok pangkalnya hati, nawaitu kena betul. i guess……. ciao!

0 comments: