CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, February 4, 2009

Angry M.a.g.g.o.t.s in Pain


Hari pertama : hidung berair disertai dengan batuk teruk! kapla dungga terasa berat mungkin hasil tindak balas antara menarik2 hingus yang terkumpul dalam hidung dengan tekak yang pedih & perit. Yaa.... aku dah merasai semalam kesan sejenis ubat yang diberi gelaran 'Peace Tab' oleh rakan merangkap sedara aku (nama sedap, Lee Chaolan. nama sebenar tak dapat disahkan atas sebab2 tertentu). Hebat 'Peace Tab' ni sebenarnya sebab, kurang dari 15 minit, aku terasa dah jadi macam nelayan kat tengah laut bergelora! Takde apa yang mampu menahan kuasa mata aku yang semakin lama, semakin redup & sepet. Satu destinasi je yang terpikir dalam kepala otak aku time tu, bilik tido! 2 kali je mata aku berkelip sebelum semuanya kabur & terus gelap........ Tapi, tu je la efek terbaik yang disumbangkan ubat nama 'Peace Tabs' nih. Nak kata menyelesaikan masalah hidung berair aku, takde plak aku rasa apa2 perubahan. Tidur aku diselang-seli dengan irama batuk dari tekak perit aku & badan yang rasanya tak sedap sangat, mungkin harimau pun takdenya selera nak gigit & kunyah badan aku time tu. Well, mungkin dia nak jugak la rasa sikit, tapi konfem muntah balik pastu.

Ironinya, sakit tekak + hidung berhingus + kapla dungga = amarah (punca kuasa 2) yang teramat. Susah nak balance perilaku & emosi time ni. Anginnnnn jek rasanya! Kalau profession aku membenarkan aku untuk belasah orang, positif, sesapa yang ditakdirkan untuk dibelasah oleh aku musti lembik penyek aku kerjakan hari ni. Paling best, boleh pulak ada meeting hari ni. Rasa nak blah jek. Mintak gi klinik, pastu mintak surat penyakit (tajaan kad oren cap singa merah) kat doktor. Pastu berambusss...... Tapi, bila memikirkan tentang kertas2 putih yang bertindan antara satu sama lain, yang secara tak langsung menyara hidup aku (walaupun tak pernahnya cukup), terbatal nawaitu aku. Sebab, setiap minit adalah jarak masa yang memungkinkan aku untuk mengurangkan timbunan kertas2 putih yang tersaji depan mata aku nih. Sebab tu aku malas nak cuti. Balasan atas cuti aku nanti adalah dalam bentuk kertas2 putih dan juga nota2 pendek yang mengharapkan jawapan, tindakbalas dan komitmen separuh jujur dari aku. Bakal je Islam mengharamkan umatnya bersekongkol dengan iblis & syaitan dalam urusan hidupnya. Kalau tak, musti ada sekor dua hantu raya & toyol yang akan aku bela untuk menyenangkan hidup & tuntutan duniawi aku. Hihihihihi....... (bunyi gelak ikut sound efek Pontianak Harum Sundal Malam).

Sempat lagi aku tinggalkan gabungan abjad & ayat2 kat sini walau hakikatnya, nak menekan 'papan kunci' sekarang ni pun ibarat mengangkat 1 beg simen cap Singa Biru rasanya! Nak tak nak, lain kali je la aku terbitkan idea2 kepala aku dalam bentuk tulisan camni. Sebab aku rasa kurang ideal untuk terus menaip bila kepala & badan aku dah rasa sakit & sejuk semacam.

"I said Brrrr...... It's cold in here!"

0 comments: